piątek, 10 stycznia 2014

Kawałek mojego marzenia ...

My home


... co prawda na razie tylko w formie rysunku, ale ..... to oznacza, że "już bliżej niż dalej" do spełnienia mojego pierwszego marzenia na ten rok. 

Jakie to marzenie? Pamiętacie z mojej listy?

Nr. 1. Nowa witryna do jadalni. 

Jest to jedno z moich większych marzeń, składające się na plan "od-antyczania" domu, czyli zastępowania mebli w stylu powiedzmy  .... starodawnym (ja je nazywam "babciowatym") meblami bardziej nowoczesnymi, ale ciągle stylowymi. 

Na pierwszy ogień poszła właśnie witryna z jadalni, bo to ten mebel ciążył mi najbardziej; przestał mi się podobać zarówno jej styl, jak i kolor. 

Jak teraz będzie? Też będzie witryna, ale w modelu bardziej klasycznym, z nowoczesnych materiałów i w jedynym słusznym kolorze, czyli w bieli wtapiającej tę witrynę w tło ściany, plus czarne okucia. 

Będzie dosyć duża (wysoka na 250 cm; długa na 170 cm). Na rysunku wygląda tak:



Jest to model polskiej, rodzinnej firmy meblarskiej. W katalogu wygląda następująco:



Ciekawa jestem czy wiecie, z jakiej firmy jest ta witryna. Dodam, że dla stałych bywalców blogów wnętrzarskich  powinna być to raczej łatwa zagadka  ...

Witryna stanie na tej ścianie i będzie sięgać wysokością do karniszy:



Zastąpi to "cudo":



Przy okazji pokazuję moje śliczne patery z sypialni, które tak jak wspominałam we wcześniejszym poście stały się teraz elementem aranżacji stołu. Lepiej je tutaj widać; jest większy kontrast.

Oczywiście teraz na stole trochę tego szkła zrobiło się za dużo, ale jak się pojawi witryna część zostanie schowana. Na razie cieszę się patrząc na światło odbijające się w kryształach ...




Ciekawa jestem Waszych opinii na temat zamiany stylu witryn. Odwrotu nie ma, ale co byście wybrali: starą wersję czy nową?

Ps. To nie ostatnie zmiany w jadalni. Coś dużego się tutaj jeszcze zmieni, hi hi hi 

Miłej soboty :)))) 

40 komentarzy:

  1. Według mnie zmiana jest bardzo korzystna . Nowa witryna jest śliczna niby babcina a jednocześnie w nowym stylu . Kolor cudny i te okucia rewelacja !!! Czekam z niecierpliwością na nowy nabytek .
    Pozdrawiam Renata .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Renatko czekam ... już się trochę niecierpliwię, ale to normalne. Sama jestem ciekawa, jak będzie wyglądać
      Miłego wieczoru :))))) s.

      Usuń
  2. Daro Meble jak przypuszczam ?
    No Kochana, piękna Twoja witrynka.
    Ha , ha , ha , w czwartek oddałam do wyceny mój projekt witryny, wymiary podobne, 258 wysoka, 160 szerokość, głębokość 37cm. Troszkę inna, bo dolna część pełna, chcę trochę pochować rzeczy , które nie muszą być widoczne. Wiem co czujesz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ..... Masz oko Kochana :)))))
      Też myślałam o takiej kombinowanej, dół zamknięty, góra odkryta, ale podobny układ mam w bibliotece, więc tutaj coś nowego. Zobaczymy :)))))
      Ps. idę do Ciebie na kawkę ... coś mi nowego mignęło
      Uściski Ali :)))) s.

      Usuń
    2. Bardzo jestem ciekawa jak zostanie wyceniona. Marzy mi się podobna, więc jeśli to nie jest tajemnica, bardzo proszę o zdradzenie jaka wyjdzie cena za nią. pozdrawiam i czekam na odpowiedź, Anna

      Usuń
  3. Mi sie biala witryna tez bardziej podoba. Zreszta bialym meblem zawsze mnie przekonasz;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem Aniu ...
      Ps. jak pokazałaś ten swój wymarzony kocyk, to co chwila zaczęłam na niego wpadać. Wcześniej go nie widziałam. Widzisz, czegoś się zawsze człowiek nauczy ....
      Przytulaski wieczorne :))) s.

      Usuń
    2. Prawda , ze jest on takim rarytaskiem? Daje w kazdym mieszkaniu to "cos" Nie umiem sobie tego wytlumaczyc ale przez ten kocyk spac niemoge;) Mysle , ze ty rozumiesz o co mi z nim chodzi;)

      Usuń
  4. O tak, Daro Meble :))
    Piękny mebel i stanowczo stawiałabym na nową wersję :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie Aniu, że Ci się podoba. Oczywiście, że to DM
      Ciekawa jestem, bo jeszcze u nich nic nie zamawiałam, ale opinię mają świetną
      Miłego wieczorku :))) s.

      Usuń
  5. Ja tam bym chętnie przygarnęła starą... i machnęła na biało. Ale może jestem dziwna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym Sonia też machnęła na biało .... jakbym umiała .....
      Jesteś kochana, że zajrzałaś ..... nie dziwna, hi hi hi
      :))))) ..... i :)))) .... s.

      Usuń
  6. Witryna jest piękna, bez dwóch zdań. Będzie jasno i nadal z klasą. Kiedy wypełnisz ją swoimi "cudami" będzie żyła naprawdę, swoim witrynowym życiem. Uwielbiam witryny, zwłaszcza piękne i klasyczne. Masz faktycznie dużą kolekcję szkła. Ja też mam trochę tego rodzaju pater, ale od jakiegoś czasu bardzie skłaniam się do skorup lub sreber. Ale szkło pięnie świeci swoim światłem, odboja słońce i światło świec. Szkło to jednak szkło ;-) Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Gosiu, ja uwielbiam i srebra i platery i kryształy i ...... muszę się samo-ograniczać :((((
      Ja też pozdrawiam cieplutko :)))) s.

      Usuń
  7. Marzenia się spełniają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli, ale jak się czegoś mocno pragnie .... Ważne jest, aby coś w tym kierunku robić, a nie tylko marzyć. Prawda Kochana?
      :)))))))) uściski s.

      Usuń
  8. Robię dokładnie na odwrót, niż ty, czyli wymieniam meble współczesne na "babcine" :) Chyba doszłam do wieku, kiedy podobają mi się ciężkie, drewniane meble, kryształy, porcelana i galeria zdjęć. Właśnie kupiłam sobie solidną witrynę (280 na 215) z ręcznie robionym szybkami i jestem nią oczarowana.
    Witryna, którą wybrałaś bardzo mi się podoba, ale co ze stołek i krzesłami ? Zostaną ? Iwona P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, bo to pewnie zależy od którego miejsca zaczynasz. Ja zaczęłam od takich powiedzmy klimatycznych mebli i ... już mi się trochę znudziły. U Ciebie - odwrotnie. Całkiem prawdopodobnie, że za parę lat znów będę zamieniać, kto to wie ....
      Przytulaski Ci posyłam :))) s.

      Usuń
  9. No wiedzialam , ze jak wroce to nie poznam hahahaha
    Sylwia ! i cuz ja moge powiedziec na temat nowej witryny ? ...lacze sie z Toba telepatycznie i juz wszystko wiesz :) ...
    Pozdrawiam serdecznie V.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłaś!!!! :))))
      Co do witryny to wiesz ..... coś mi tam pokazałaś i spać po nocach nie mogłam hi hi hi
      Ściskam Cię Violu mocno .... fajnie, że już jesteś :)))))) s.

      Usuń
    2. No nie .....czyzby moje cus Cie zainspirowalo ? :))))))

      Usuń
    3. Twoje CUS, co leży w magazynie. Chętnie bym kilka mebli wymieniła wlasnie na takie CUS ...

      Usuń
    4. hahaha ..szalona :))) a teraz mnie bedzie sciskac ....u Ciebie juz lada moment bedzie ..a moje jeszcze pare miesiecy w magazynie musi odstac :(

      Usuń
  10. Ciekawa jest,nie wiem którą bym wybrała...jak stanie to Ci powiem hahaha :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Beti, będę czekać ..... hahaha
      Odpoczywaj :))))))) s.

      Usuń
  11. Tak, to prawda, że meble BP są piękne. Ta witryna też jest taka. Tylko, czy nie zginie ona na tle białej ściany? Niecierpliwie czekam na zdjęcia nowej aranżacji. Pozdrawiam Jigsaw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie zginie, już się przekonałam, że takie duże meble najlepiej wyglądają w kolorze ściany (oczywiście jak się da).
      Zobaczymy, jeszcze ze dwa tygodnie muszę czekać :((((
      Pozdrawiam cieplutko :)))) s.

      Usuń
  12. Czekałam na ten pomysł od czasu postanowień noworocznych . Wiedziałam, że już masz coś na myśli. Bardzo się cieszę że Twoje pierwsze marzenie tak szybko się zrealizuje. Witryna piękna, dużo bardziej będzie pasowała. A co myślisz o tym projekcie. Tak na marginesie pochodzi z Twoich inspiracji. http://emdesign.ca/#!/page/27406/palmer-circle.DagmaraG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagmara, Kochana dzięki za ten link .. Wiesz, zupełnie o tym projekcie zapomniałam, a sama go pokazywałam ???!!!.
      Rzeczywiście ta witryna wygląda świetnie, ja też się zastanawiałam nad wysokością ... gdybym w kuchni miała szafki do sufitu to i witrynę bym zrobiła do sufitu. Teraz witryna będzie mniej więcej równa wysokością z szafkami, bałam się że przy innej wysokości to wyjdą "góry ... doliny", a tego nie chciałam.
      Miłego wieczorku :))))) s.

      Usuń
  13. No to się zaczęło .... ekspresowe samospełnianie noworocznych marzeń.
    Przecież minęło dopiero 10 dni! Zdążyłaś choć trochę potęsknić?
    Do Wielkanocy, w takim tempie, wszystko sobie spełnisz ... a co z resztą roku???

    Pozdrawiam, oczekująca na zrealizowanie własnych planów i (odwiecznych) marzeń, Przytulia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulio oj tak dobrze to nie będzie. Na witryna pracowałam juz od października, więc spokojnie mogłam ja umieścić na pierwszym miejscu mojej listy. Kolejne na liście marzenia ...... Tak łatwo nie będzie. Ale o to chodzi, prawda? A moze pojawia sie nowe, takie nieoczekiwane ....
      :))))))) dla Ciebie Kochana s.

      Usuń
  14. Witam weszłam całkiem przypadkowo i już zostanę.Gratuluję smaku i wyczucia.Jest cudnie.Witryna biała super będzie pięknie,chociaż już teraz mi się podoba chyba wszystko.a tak na marginesie jesteśmy na podobnym etapie urządzania,też znudziły mi się a może opatrzyły babcine meble.Dom lubi zmiany podobnie jak my.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, ze mnie znalazłaś. Wpadaj, jak tylko będziesz miała wolna chwilkę. Będzie mi bardzo miło :))))) s.

      Usuń
  15. Przepiękna jest ta witryna, przyznam się bez bicia, że również o niej marzę... do kuchni... z której chce wywalić to co zbyt nowoczesne. Moje meble mają zaledwie rok więc będę zmieniać krok po kroczku żeby M. zawału nie dostał - na witrynę się prawie zgodził ale do upragnionego TAK muszę go jeszcze "pourabiać" :-) Nie mogę się już doczekać kiedy ją u Ciebie zobaczę!!! Piękna kolekcja kryształów :-) Ściskam mocno, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Aniu,
      Zazdroszczę Ci zmian w kuchni, ja niestety muszę poczekać :(((( Mój M i tak wykazuje dużą cierpliwość wobec moich pomysłów.
      Co do witryny - moja została wyceniona na ok. 3300 zł. Biorąc pod uwagę jej gabaryty, materiał (gł. drewno) i wykończenie, uważam że to bardzo dobra cena.
      Pozdrawiam Cię serdecznie :))) s.

      Usuń
  16. witam:)świetny blog:)
    zainspirowałaś mnie wizją tej nowej witryny.Mam pytanie-gdzie można spotkać takie okucia do mebli?pozdrawiam magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magda,

      Niestety nie wiem, gdzie takie okucia można kupić. Dla mnie właśnie te okucia przesądziły, że tą witrynę zamówiłam.

      Pozdrawiam Cię serdecznie :))))) s.

      Usuń
  17. Dziękuję za odp:)Gdzie robią takie cuda z okuciami, jeśli możesz zdradzić?szukam szukam i jedynie fw znalazłam:)ale te ceny:/powinnaś projektować meble-twooja witryna ma lepsze proporcje niż markowa.zdecydowanie.pozdrawiam.magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))
      Magda, polecam Daro Meble. Moją witrynę (drewno + mdf) wycenili na ok. 3 tys. zł.; jest różnica względem fw, prawda?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...