piątek, 24 kwietnia 2015

Sezon remontowy 2015. Drzwi wejściowe.

My home




Sezon remontowy 2015 u nas już rozpoczęty i ... cisza nastała na VH, Wiem, wiem .... już nadrabiam :)

Na początek - strefa wejścia do domu. 


Aż głupio mi Wam pokazać, jak to do tej pory wyglądało .... Dumna z tej części domku nie byłam. 




Remont w tym roku dotyczy zewnętrznej części domu. Mieliśmy go zrobić już w zeszłym roku, ale nie wyszło. W tym roku już nie było żartów - trzeba było "zęby ścisnąć" i temat załatwić. 






Dlaczego? 

Przez balkony! Nie wiem dlaczego, ale w domkach jednorodzinnych jednym z najczęstszych problemów są właśnie balkony, a konkretnie kwestia dobrej izolacji przed wilgocią.  Nasze balkony też się przed tym nie obroniły i już od kilku lat widać było postępujące pęknięcia. Pęknięte płytki na balkonach to jednak "małe piwo". Główny problem to woda dostająca się pod strop i erozja ścian - woda kapie na dolne płytki, wszystko się niszczy, co u nas widać doskonale ...


Ten szary nalot na schodach to nie jest brud, a właśnie wżarta w klinkier woda kapiąca z balkonu :( Nie da się tego doczyścić, więc odpuściłam ...  

Zatem, aby nam te stropy balkonowe na głowy nie pospadały, trzeba w końcu je zaizolować jak należy. A że to całkiem spory zakres prac, uznaliśmy, ze przy "jednym bałaganie" zajmiemy się także innymi kwestiami. Między innymi sprawą lekkiej przebudowy strefy wejścia. 

Co mnie tutaj denerwuje?

Zbyt małe drzwi w stosunku do całości. Przy budowie domu szukało się we wszystkim oszczędności i po latach niestety to wychodzi. 

Teraz bardzo chciałabym to zmienić, dlatego zakres prac w tej części obejmować będzie ... 



A co bym chciała? 

A ... coś w takim stylu .... 








Rozważałam zmianę drzwi na inny kolor: biały, czarny, grafitowy, ale ... zostaniemy przy brązowych. Bałam się wprowadzać kolejny kolor do wyglądu domu i drzwi zostają w tym samym kolorze, co okna. Chcę je jednak obudować białą sztukaterią i przynajmniej optycznie powiększyć. 

A co ze schodami? Zmieniam klinkier z ceglastego na ciemno grafitowy. Nie chcę już tego rustykalnego klimatu, który "robią" te ceglaste płytki. Ma być bardziej klasycznie i ... bardziej spójnie z środkiem domku. 

Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć ten cel, chociaż co decyzja to dylemat "czy aby dobrze".

cdn 


14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie wejścia do domu ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki, będzie pięknie !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam te dylemty Honey niestety...ale będzie przepięknie. Masz przepiekne szerokie wejście, o którym zawsze marzyłam! Obudowa sztukateria obowiązkowa:-) Nie moge sie doczekać efektu PO:-) Buźka

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznał szczerze ze Twoje wejście równie cudne! Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, masz naprawdę super baze. juz widze oczyma wyobraźni ze bedzie z duuuuuużą klasą i spektakularnie. 3mam kciuki! gorzej jak ktoś ma wejście jak moje- wcale nie symetryczne i bez potencjału na coś bardziej efektownego. kolumne mam :-) jedną- jak wiesz :-) no cóż, inspiruj nas dalej Sylwiu (nie, nie dobuduje drugiej kolumny! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysły mi się podobają! Będzie pięknie:)
    wspaniałego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zdążyłam Cię poznać - będzie pięknie !
    Powiększenie drzwi doda "pazura" całemu wejściu !

    pozdrawiam

    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  8. Sylwia będzie jak zawsze extra :-) chociaż przyznam, że mnie i teraz się podoba. Ale sztukateria to świetny pomysł dodadzą bigla na pewno, szary gres też super.
    Pozdrawiam
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sylwio ! idziesz w dobrym kierunku i wnętrze Twojego domku będzie pasować do całości . Powodzenia , napewno wyjdzie pięknie .Pozdrawiam Iza J.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zachwycona zdjęciem nr 1... brązowe okna, biała sztukateria, białe szprosy i kinkiety po bokach - jak dla mnie super:)) Przyznam szczerze, że i te weneckie szyby w oknach wejściowych i w drzwiach mnie powaliły... Twoje wejście jest bardzo ładne a będzie piękne :))) Już się nie mogę doczekać :))) Bużka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest gdzie poszaleć a myślę, ze szarość będzie idealna :))) Pierwsza fotka wow!!
    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię tego typu wejścia - są klasyczne i eleganckie :) Sylvia, u Ciebie wystarczy naprawdę kilka kosmetycznych poprawek i będzie jak w Ameryce :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki kochane za wsparcie.
    Buziaki :))) s.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wybór drzwi wejściowych jest bardzo istotny. Muszą one zapewnić bezpieczeństwo domownikom, ale też współgrać z designem całego domu.
    http://www.liderbudowlany.pl/artykul/449/drzwi-zewnetrzne-do-domow-tradycyjnych-i-pasywnych

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...