czwartek, 1 sierpnia 2019

IKEA w wersji ... De Luxe

DIY





Leżaki z Ikea z kolekcji ÄPPLARÖ ... Nie raz widzieliście je w aranżacjach Velour Home. 

Bardzo mi się ta oferta spodobała, bo w przystępnej cenie oferuje meble z prawdziwego drewna w klasycznej, ponadczasowej stylistyce. W wersji oryginalnej są wybarwione na ... ciepły brąz. Idealny - moim zdaniem - do stylizacji utrzymanych w klimacie boho, rustic, scandinavian. 

Ja jednak od jakiegoś czasu podążam w kierunku aranżacji bardziej glam, z nutą nowojorskiego szyku. ... I ten brąz zaczął mnie trochę uwierać ... 

W ostatni weekend marzenia przekułam w czyny. A oto efekty :))))







Zanim pokażę efekty mojej weekendowej aktywności, leżaki w wersji oryginalnej ...





Ja oczyma wyobraźni widziałam je nie w ciepłym brązie, lecz w eleganckiej, zmysłowej czerni. Z białymi poduszkami i czarnymi detalami powinny prezentować się idealnie. 

Przyznaję. Nigdy nie przeprowadzałam porządnej metamorfozy mebli i miałam obawy, czy wystarczy mi umiejętności i ... zapału. Zdawałam sobie sprawę, że, aby ta metamorfoza się udała, muszę wykonać dokładnie kilka "operacji technicznych", a to wymaga czasu, czyli ... cierpliwości, z którą u mnie krucho hihihi 

Postanowiłam jednak podjąć wyzwanie, szczególnie, że leżaki i stoliki wymagały już drobnej renowacji ... 

Wyposażyłam się w odpowiedni sprzęt, tj.:
  • lakierobejcę o czarnym wybarwieniu
  • papier ścierny do drewna
  • podkładkę do mocowania papieru (5 zł), która ułatwia ręczne szlifowanie
  • dwa pędzle do malowania drewna (szeroki i wąski). 

Cały proces przemalowania leżaków był dosyć prosty: 
  • porządne umycie leżaków z kurzu i brudu,
  • wyszlifowanie papierem ściernym (dosyć dokładnie, ale bez przesady - nie ścierałam do żywego drewna),
  • nakładanie cienkich warstw lakierobejcy. Tutaj autentycznie uważałam, aby nie nanosić grubych warstw. Dla uzyskania efektu czerni musiałam nanieść jakieś sześć - siedem warstw, przy czym osiągnięty kolor jest między czernią a bardzo ciemnym brązem. Struktura drewna jest widoczna, dzięki czemu leżaki nie są "plastikowe".





Całość prac wykonałam w ogrodzie (pogoda mi sprzyjała, chociaż było gorąco ufff). 
Zaczęłam o 15.00. Skończyłam cały komplet o 20.00. 
Zużyłam jedną puszkę wyżej pokazanej farby. 




Efekt końcowy .... 





Dla mnie BOMBA! 
Leżaki prezentują się piękne. Zupełnie nie widać, że zostały przemalowane i to jeszcze przez amatorkę. 
Jestem z siebie dumna :)))))

Leżaki w nowym wydaniu stały się spójne z aranżacją domu, co mnie także bardzo uszczęśliwia ...



 Na koniec leżaki z bliska. Przeżyły już ulewę i nic a nic im się nie dzieje :))))



Mam nadzieję, że moja metamorfoza chociaż trochę Was zainspiruje :) 
Sylwia

84 komentarze:

  1. Dałaś im drugie, ładniejsze życie :)) jestem na TAK!
    Mam na balkonie podłogę z tej serii, bardzo ją lubię, ale ten kolor właśnie... Chyba mnie zainspirowałaś do zmiany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten post to nie tylko wiatr w zagle dla Ciebie Żana. Aż chce mi się zacząć planować co będę robił na wiosnę

      Usuń
  2. Wygląda to super! Masz piękny ogród i teraz idealne miejsce na wypoczynek oraz relaks przy kawie :) Zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to wykombinowałaś, prezentuje się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy na bukszpanie to ćma bukszpanowa??

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładna zmiana, choć leżaki w pierwotnej wersji też mi się podobały. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak to jest de luxe, jak ja bym tam leżała sobie całymi dniami

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo inspirujący blog. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wystarczy trochę chęci, czasu i pomysłu, a wychodzą takie super rzeczy :) Świetną przestrzeń sobie stworzyłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł. Idealne miejsce na relaks w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo inspirujący blog. Z pewnością będę tutaj zaglądać co jakiś czas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie wyszło, cudowny pomysł i mega efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super blog. Zdecydowanie warto było tutaj zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama przyjemność przebywać w takim ogrodzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cool! I have to use some new furniture for my bathroom :) I hope that you can find something cool, because soon the team from https: //www.thehomeexpert.uk/offer/bathrooms/ . I hope everything goes great with renovation!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszło to bardzo fajnie i jest to dowód nie nie potrzeba milionów aby zmienić coś pod swoje upodobania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajna metamorfoza! Ja ostatnio odmalowywałam stare leżaki drewniane, które w tym roku ponownie weszły do oferty.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy może ktoś wie dlaczego Sylwia zaniechała prowadzenia bloga ?

    OdpowiedzUsuń
  20. No cóż - wygląda to bardzo profesjonalnie. Czasem nie chce się wierzyć jak wile można zrobić we własnym zakresie. Gratuluje i dzięki za inspirację do działania!

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastycznie się to prezentuje, na wiosnę także pokuszę się o odnowienie swoich mebli ogrodowych.

    OdpowiedzUsuń
  22. jeśli chodzi o oświetlenie to tylko tutaj https://www.strefalamp.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe pomysły tutaj można znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  24. Meble w ciemniejszej wersji prezentują się zdecydowanie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  25. WOW! extra pomysły i interesujący blog !

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie to wygląda :) Wygodne ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglądają fantastycznie :) Mega inspiracja.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo lubię leżakować ale nie zawsze jest pogoda na to :( Więc kupiłam sobię pufy do leżenia bardzo wygodne i stylowe :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny blog. Ja większość mebli do domu zamówiłam w tym sklepie. Jedynie Drzwi do kominka zamawiałam w profesjonalnej firmie oraz AGD. Uważam, że meble tej firmy są naprawdę solidne i posłużą nam przez lata.

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny zestaw wypoczynkowy do ogrodu. Na pewno stanowi miejsce idealne do relaksu po pracy.
    https://aluboss.pl/zadaszenia-tarasow-aluminiowo-szklane

    OdpowiedzUsuń
  33. 27 year-old Engineer I Florence Sandland, hailing from Arborg enjoys watching movies like "World of Apu, The (Apur Sansar)" and Tai chi. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Ferrari 250 LM. rodzaj kontaktu

    OdpowiedzUsuń
  34. 28 year-old Dental Hygienist Rycca O'Hannigan, hailing from Vanier enjoys watching movies like "Hamlet, Prince of Denmark" and Sculpting. Took a trip to Works of Antoni Gaudí and drives a Jaguar D-Type. znajdz

    OdpowiedzUsuń
  35. Podczas remontu w moim domu skorzystałem z produktów https://spectrumsmart.pl/ . Jest to inteligentne oświetlenie, dzięki któremu możecie konfigurować kolor oraz natężenie światła z telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  36. My niedawno kupiliśmy dom z rynku wtórnego i niedługo czeka nas przeprowadzka. Myslę o zamówieniu nowych zamków do drzwi z https://swiatzamkow.pl/pl/producent/zamki-iseo-15 i wymianie. Czytałam gdzieś, że jest to piperwsza zasada po przeprowadzce. Co o tym myślicie?

    OdpowiedzUsuń
  37. Leżaki zdecydowanie lepiej wyglądają po przemalowaniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetna metamorfoza leżaków. Też uważam, że dużo lepiej wyglądają po przemalowaniu! Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawa metamorfoza, mała zmiana zrobiła dużą różnicę. Bardzo inspirujący blog.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wygląda przepięknie, efekt po przemalowaniu jest oszałamiający! Wielkie dzięki za inspirację, spróbuje u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  41. My również mamy te leżaki z Ikea i są świetne. Na naszym tarasie sprawdzają się idealnie. My lubimy spędzać czas na świeżym powietrzu, a odkąd mamy zadaszenie aluminiowo-szklane to nawet w deszczowe dni możemy siedzieć sobie na tarasie i cieszyć widokiem ogrodu. Takie metamorfozy, jak przedstawiasz są super i pokazują, jak dużo potrafimy sami zdziałać z naszą wyobraźnią.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeśli lubisz wiedzieć co dzieje się w Polsce i na świecie polecam ten serwis informacyjny https://niezalezna.pl/kategoria/swiat Zawsze znajdziesz tam rzetelne i sprawdzone informacje. Ja zaglądam tam codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  43. Super blog, dużo inspiracji

    OdpowiedzUsuń
  44. Moje leżaki z IKEA są metalowe, powleczone płótnem. Mają z 10 lat i są super ale czas robi swoje. Może się skusze na te z tego wpisu...

    OdpowiedzUsuń
  45. Dla mnie jest efekt "wow" :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Super wpis, bardzo mi się podobały te leżaki!

    OdpowiedzUsuń
  47. Muszę przyznać, że ogród wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo lubię zaglądać na Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  49. Super pomysł, zawsze można nadać drugie życie starym meblom! Potwierdzam!

    OdpowiedzUsuń
  50. Pozazdrościć inwencji twórczej, bardzo profesjonalne wykonanie, gratulacje!
    https://www.twitch.tv/motole_test/about

    OdpowiedzUsuń
  51. Ikea potrafi zaskoczyć i nie musi kosztować fortuny!

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam takie same na tarasie. Może też jeszcze da się coś z nimi zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja to często coś kupuję w Ikea, bo jest tam naprawdę mega oferta.

    OdpowiedzUsuń
  54. Ten kolor pasuje wiele lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  55. Raj na ziemi znaleziony - mój przydomowy ogród! 🌸🌿 Codziennie przychodzę tutaj odpocząć od zgiełku i cieszyć się pięknem natury.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...