środa, 19 sierpnia 2015

Tajemnice kolorów

My home



Kilka miesięcy temu na kanale DOMO+ był nadawany program prowadzony przez projektantkę wnętrz, którą uwielbiam - "Tajemnice kolorów" Jane Lockhart. W programie pokazywane były metamorfozy wnętrz z kolorem w roli głównej. 

Praktycznie wszystkie metamorfozy bardzo mi się podobały i starałam się oglądać każdy odcinek.

Patrząc na zmianę tonacji kolorów mojego salonu, przypomniałam sobie ten program. 
Dlaczego?




Punktem centralnym programu było koło barw, zaaranżowane z użyciem drobiazgów nawiązujących do upodobań i stylu życia domowników. Po co? Aby kolorom przypisać też emocje ułatwiające podejmowanie decyzji co do kolorystycznego kierunku przeprowadzanej metamorfozy danego wnętrza.

źródło: 1

Kolorystyczne zestawy użyte w metamorfozach były bardzo różne, czasem dla mnie mocno zaskakujące, ale jedna zasada doboru kolorów przewijała się przez cały program - jeżeli chcemy zaaranżować wnętrze wyraziste wybieramy kolory z przeciwstawnej strony palety; jeżeli zależy nam na wnętrzu stłumionym kolorystycznie wybieramy kolory z jednej strony palety. To wydawałoby się "oczywistość" wnętrzarska, ale ... czasem trudno takie proste zasady stosować. Doskonałym przykładem był mój salon, w którym ciepłe beże połączyłam z ciepłym brązem. Efekt ... 




... dokładnie taki, o którym Pani Jane wspominała - wnętrze kolorystycznie przytłumione, spokojne .... NUDNE! Nawet akcenty czerni mu nie pomogły.

Dopiero zmiana (ciepłych) beżów na (zimne) szarości spowodowała, że pokój nabrał charakteru ...

Ps. w końcu udało mi się zrobić zdjęcia, które oddają rzeczywistą tonację kolorystyczną salonu ;)




Szarości doskonale komponują się z ciepłym kolorem orzechowej podłogi i komody, a do tego stanowią piękne tło dla akcentów innych kolorów ... Niebieskiego i ... fioletowego!!!, patrz - zdjęcie powyżej!


Planuję dodać w salonie jeszcze  kilka plam koloru, ale potrzebuję na to trochę czasu. 

Na zakończenie chciałam Was zaprosić do zabawy w konkursie organizowanym przez KDC Meble. Do konkursu został zaproszony Velour Home i inne blogi, wśród których szczególnie polecam: 




oraz 




Będzie nam bardzo miło, jak zechcecie wesprzeć swoimi głosami nasze blogi. Głosowanie trwa do 30 września, a głos można oddać codziennie. Szczegóły są TUTAJ




Z uściskami


28 komentarzy:

  1. Nie mam tego kanału ale wiem, że fajne dekoratorskie programy lecą. Kochana wersja obecna bardzo mi się podoba, klasa! W tych lamówkach jestem zakochana :))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. To fakt, że różnica jest kolosalna ale przyznam Ci, że poprzednia wersja również mi się podobała:-) Tobie zapewne się opatrzyła:-) znam to uczucie. Teraz jest z "pazurem". Szrości z brązem to wspaniałe połączenie jak szarość ze złotek, która ostatnio mi w głowie mąci:-) Ps. głosy oddane. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu.
      Ps. gold też mi chodzi po głowie :)

      Usuń
  3. To był świetny program! Szalenie mi się u Ciebie podoba! Głos oddany, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sylvia, mnie się ogromnie teraz u Ciebie podoba. Faktycznie, zmiana kolorystyczna sprawiła, że salon jest wyrazisty, z charakterem. Ja też lubiłam ten program. W Polsce strasznie brakuje mi Domo, akurat u rodziców nie mam tego kanału :(
    Pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu wszystkich programów na Domo nie lubię, ale mają perełki na które czekam z odcinka na odcinek :)

      Usuń
  5. pozdrawiam serdecznie probuje oddac glos p,Gosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym mieć domo+, siedziałabym przy nim codziennie :)
    Twój salon zyskał wyrazistość i zmiana oczywiście bardzo na plus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na youtube jest wiele programów, które są na DOMO.
      :)))

      Usuń
  7. Lubię ten kanał:) a Twój salon-śliczny!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny twój salon :)) dobrze wyważone kolory, niebieski w dodatkach to strzał w dziesiątkę. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Sylwia, salon wygląda przecudnie a wazon w tle jest zjawiskowy!!! Zgaszony fiolet pięknie wygląda przy błękitach. Ciekawa jestem dalszych kropli kolorystycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię ten program :) Salon wygląda pięknie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Su cas es hermosa , especialmente su living ,, es espectacularmente elegante

    OdpowiedzUsuń
  12. Sylvia, już pisałam, że salon nabrał wyrazistości, blasku, jest pięknie:) Jest dla mnie inspiracją kolorystyczną dla mojego małego saloniku, tylko zbieram środki, pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  13. DOMO+ od zawsze oglądamy z mężem, a co do salonu wygląda ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne i kreatywne wykonanie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...