czwartek, 10 marca 2016

Stylowa metamorfoza ...

My home 

... u nas.

W pokoju, który bardzo rzadko był pokazywany.

Sami się przekonacie dlaczego :)




Metamorfoza, która gości dzisiaj na VH i - mam nadzieję - będzie dla niektórych z Was fajną inspiracją, to nowa aranżacja małego pokoju wykorzystywanego przez nas do oglądania TV. 


Trochę spontanicznie nam się ten pokój stworzył, ponieważ w planach domu miał to być pokój z przeznaczeniem na .... gabinet. Ale jak to w życiu bywa ... gabinet przez duże "G" nie jest nam w domu  potrzebny. M ma swój maleńki pokoik na pięterku, a ja najchętniej z laptopem przesiaduję w jadalni i tak ogólnie kręcę się po całym domu. Za to, jak już pomieszkaliśmy troszeczkę okazało się, że potrzebny nam jest osobny pokój właśnie do oglądania TV. 

Skąd taka potrzeba?

Po pierwsze - oboje z M nie lubimy łączenia kominka z telewizorem (no ... chyba, że nie ma innego wyjścia, to trudno)

Po drugie - nie lubię, kiedy telewizor jest włączony "na okrągło", a właśnie tak było, kiedy stał w salonie (może u Was tak nie jest ...)

Dlatego całkiem szybko od przeprowadzki podjęliśmy decyzję o przeniesieniu TV właśnie do tego maleńkiego pokoju. Z perspektywy lat oceniam, że jest to jeden z fajniejszych patentów funkcjonalności w naszym domku. Jak ktoś ma ochotę, idzie sobie z herbatką i innymi smakołykami do pokoju TV, zamyka drzwi i ogląda co mu się podoba, nie angażując w to całego domu. SUPER!

No dobrze i co z tym pokojem? 

A ... i tutaj wyjdą moje grzeszki zaniedbania ;)

Z racji dosyć specyficznej funkcji nie przywiązywałam większej wagi do jego aranżacji. Trochę z braku pomysłu (za bardzo zaszaleć tutaj nie można), ale też z uwagi na schody w postaci sprzętu audio; to domena mojego M, który stworzył sobie tutaj idealną (jego zdaniem) aranżację ... powiedzmy .... audio-wizualną. Tak oto ona wyglądała ... 




Długi czas ABSOLUTNIE NIC nie można było z tym zrobić, ponieważ wg M było OK, to co się czepiam ...

Zatem i ja się okopałam .... traktując ten pokój czysto funkcjonalnie; na "gustowną" aranżację zamykałam oczy ... 

Aż w końcu po paru latach, doczekałam się. 
M dojrzał do tego, aby coś z TYM zrobić. 
Uf ...
Pełna zapału zaczęłam poszukiwania szafki, która by ten cały drobiazg ogarnęła i ... okazało się, że nie będzie łatwo :( 

Większość szafek ma albo za małe gabaryty dla takiego sprzętu (przede wszystkim za mała głębokość), albo jest zupełnie nie funkcjonalna (brak specjalnych otworów na kable), a najczęściej - jest po prostu brzydka (brrr...)

Już myślałam, że będą skazana na mebel robiony na zamówienie (co wiąże się z niemałym kosztem), ale ... zajrzałam jeszcze do IKEA. 

I ... znalazłam coś, co idealnie wpisało się aranżację stylowego pokoiku i to w bardzo popularnej kolekcji, którą nie podejrzewałam o takie modele:

BESTA

w takiej oto kombinacji ... 


Głównym elementem tego zestawu są kapitalne drzwiczki w wysokim połysku. Właśnie te drzwi w połączeniu z czarną obudową i koniecznie szklanym górnym panelem zamieniają zwykły, skandynawski regał BESTA, w mebel, którego nie powstydziłby się i apartament NYC. Można (a nawet należałoby) podrasować ten mebelek chromowanymi nóżkami i uchwytami i ... komoda z "wyższej półki" gotowa :). 

A tak to wygląda w realu (niestety pokazuję bez chromowanych dodatków, których jeszcze nie zdążyłam kupić, ale kupię)... 







Bardzo jestem zadowolona. Błyszczące powierzchnie pięknie rozświetliły maleńki pokój, wzór frontów fajnie wpisał się w klimat pokoju z męskim pierwiastkiem (najwięcej przesiaduje tutaj M z chłopcami), a gabaryty szafek okazały się na tyle pojemne, że wszystkie akcesoria audio i nie tylko zmieściły się bez problemu. 

Kropeczką nad "i" tej aranżacji są czarno-białe zdjęcia w stylowych ramach z (koniecznie) białym passepartout. I znów IKEA była bezkonkurencyjna ...



Niestandardowe fronty BESTA tak mi się spodobały, że już mam miejsce na kolejny regał. Ale to musi chwilę zaczekać. 


Uściski ciepłe  


16 komentarzy:

  1. Cudna metamorfoza, zresztą jak to zwykle u Ciebie. Faceci są okropni z tymi swoimi "zabawkami", ja przynajmniej nie mogę tego opanować ;/
    Pozdrawiam serdecznie-D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój należy do gatunku, który KOCHA zabawki i nie można ich ruszyć, bo oczywiście popsuję.
      Dobrze, że udało się coś z tym zrobić, bo nawet sprzątać mi się tutaj nie chciało.
      Uściski Kochana :)

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się i regał i efekt, który dzięki niemu osiągnęłaś. Od razu zrobiło się elegancko i schludnie (kable rzeczywiście do najpiękniejszych dekoracji nie należą) Pokaż cały pokoik, druga strona też musi być cudna :) Buźka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak tylko powieszę zasłonki to obcykam całość :))))

      Usuń
    2. Właśnie o tym pomyślałam - może właśnie tutaj niebieskie...? Tu mogą być ciężkie zasłony :)

      Usuń
  3. Ambonka rtv też jest moją bolączką. Świetna aranżacja!
    Marzena

    OdpowiedzUsuń
  4. Metamorfoza udana:) I jeszcze wpadły mi w oko piękne, srebrne latarnie:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście mój nie przywiązuje do tego wagi.
    Metamorfoza na wielki plus :):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna zmiana :-) u nas w domu nie ma telewizji :-) jest TV i czeka od 2 lat na podłączenie Widocznie nie jest nam potrzebny :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi dear sylvia ,, su casa es una maravilla y me encanta ,, espero que tengas un buen fin de semana cariños

    OdpowiedzUsuń
  8. Sylwia chyba odgadujesz moje myśli.Besta "chodzi "za mną od pewnego czasu a dokładnie od kiedy byłam w IKEA w Bydgoszczy.Tam ją ujrzałam ,błyszczące drzwiczki i szklany blat a do tego super zestaw.Mam pustą ścianę w pokoju syna i tam zamierzam wstawić Bestę.Ściana ma dł 2,9.Potrzebuję zarówno komodę jak i regał na książki.Muszę coś wymyślić ,a może doradzisz?U Ciebie jak zwykle ślicznie metamorfoza udana.U mnie telewizor znajduje się w salonie ,inaczej nie przejdzie..Mój M uwielbia ....telewizor kanapa i pilot.Pozdrawiam Ewinda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pani Sylwio,
    Mam pytanie z serii "czy mogłaby Pani zdradzić, gdzie można kupić..." a interesuje mnie ten piękny kinkiet na filarze za komodą...Bardzo proszę o odpowiedź. Gratuluję wyczucia smaku i pozdrawiam
    Hania W.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie, nawet nie wiedziałam, że ikea ma w swojej ofercie takie fronty. Bardzo fajna przemiana, teraz jest bardziej spójnie i myślę, że pasuje do reszty Twojego domku. Poprzednia wersja nie przypominała pokoju z Twojego domu, sorry!! ;P
    Miłego dnia kochana!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super jak zawsze :) Wyszedł bardzo męski pokój, ale też bardzo elegancki. Taki w 100% w stylu całego domu :) Mój na szczęście nie jara się elektroniką, a jak coś nie działa jak powinno woła mnie :)) Ale tv ogląda w domu najwięcej- nawet zasypia na kanapie z pilotem w ręku :)) Ot- facet :))) Buziaki i czekam na dalsze zdjęcia z tego pokoju :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na osobne telewizyjne pomieszczenie. Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie spotkałam u nikogo takiego ciekawego rozwiązania :). Sylwio, proszę pokaż więcej zdjęć pokoju, jestem ciekawa jak wygląda całość.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...