piątek, 28 kwietnia 2017

aranżacja okien dachowych

My home 







Dzisiaj robimy odpoczynek od mojego salonu, czyli lustra i opasek z marmuru, które wałkuję z Wami od jakiego czasu :) 

Zabieram Was na piętro, gdzie mam pewien dylemat. 


















Jak to w tradycyjnym polskim domu ;), mamy sporą ilość okien dachowych. Wybraliśmy markę VELUX Polska, jako markę sprawdzoną, z którą nie będziemy mieć kłopotu. I to prawda – okna mają już kilka lat i żadnych problemów z nimi nie mieliśmy.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do ich aranżacji. Coś do ich zasłaniania jest mi szczególnie potrzebne w pokoju syna, który ma okna tuż nad łóżkiem.





Obecnie mam rolety zaciemniające VELUX, ale ciągle po głowie chodziło mi coś bardziej stylowego. Nie był to temat priorytetowy, więc i specjalnie niczego nie szukałam. 

Ostatnio trochę przypadkiem trafiłam na ofertę, która wydaje mi się ciekawa.

Jako autorka bloga o tematyce wnętrzarskim otrzymuję różne artykuły i wiadomości o nowościach rynkowych. Kilka dni temu otrzymałam informację o nowej na naszym rynku marce ITZALA.pl, młodszej siostrze marki VELUX Polska, która, według materiałów prasowych, oferuje oryginalne i tańsze o 15% rolety VELUX, FAKRO, RoofLITE, Dakstra, Keylite i Dakea.

Zajrzałam na ich stronę i znalazłam żaluzje na okna dachowe. Nawet nie wiedziałam, że takie są :)  
Prezentują się tak: 


Źródło: ITZALA.pl


Z opisu wnioskuję, że mają analogiczną konstrukcję, jak żaluzje do normalnych okien. 
Mamy takie np. w sypialni i bardzo mi się podobają.


Czy macie może już coś takiego u siebie?

Bardzo będę wdzięczna za opinie o ich użytkowaniu, bo takie żaluzje na oknach dachowych dużo bardziej mi się podobają niż rolety i chętnie bym je kupiła do siebie. 


Uściski 


9 komentarzy:

  1. CUDNE TE POKOIKI CHŁOPAKÓW!!!!
    A na okna dachowe sama nie mam patentu... więc poczekam na propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Sylwunia..Ja w sumie troszkę w innym temacie :)
    Dużymi krokami zbliża mi się remont pokoiku córeczki i chcę umieścić na ścianach listwy dekoracyjne..stąd moje pytanie jak jest Twoja szerokość i czy pamiętasz z jakiej są one firmy?
    Z góry dziękuje za informację zwrotną
    Pozdrawiam
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałam normalne żaluzje w pokoju w domu rodzinnym i bardzo słabo je wspominam. Ale rozumiem, że znasz to doświafczenie bo piszesz że masz. Mi się podobaja jedynie te drewniane, a tak poz tym wolę rolety materiałowe lub materiałopodobne są jakiś cieplejsze w wyrazie. Nie pomoge niestety. 😢

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam żaluzji, ba, nie mam nawet okien dachowych. Ale kiedyś miałam takie klasyczne żaluzje jak u Ciebie chyba w sypialni. I powiem tak, wolałabym żaluzje niż roletki. Mają dużą przewagę nad nimi bo przez żaluzje można wpuścić tyle światła, ile się chce. Ale jest też możliwość, że pojawią się pasy światła i cienia w pokoju. Myślę, że nawet jeśli, to na krótko. Wolałabym więc żaluzje, są charakterne :)
    pozdr. tula

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ten sam dylemat u siebie w sypialni i w pokoju córki. Przeglądałam różne oferty i jakoś rolety mnie nie przekonują. Sama od dłuższego czasu myślę o żaluzjach. Wydają mi się optymalne bo są delikatne, można je zasłonić całkiem/częściowo. Nie wiem tylko jak dokładnie się je mocuje - jak to po całości wygląda w oknie. Chciałabym też uniknąć bocznych prowadnic, żeby nie zmniejszać prześwitu okna. Będę śledzić ten temat :) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich żaluzji ja sam osobiście nie posiadam, ale znajomi mają całkiem podobne już od kilku lat i nie słyszałem żeby na nie narzekali.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne aranżacje. Przy budowie drugie piętra okna dachowe powinny być obowiązkowo w każdej sypialni, świetnie się prezentują o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam okna dachowe w domu i szukam inspiracji żeby zmieścić pod nimi łóżko :) Marzy mi się kute, ale pod skosami może być ciężko z dużą ramą, muszę mieć taż takie aby mój materac rehabilitacyjny do niego pasował, bo niestety mam problemy z kręgosłupem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesujące realizacje. Aby okna dachowe służyły dobrze w pomieszczeniu, należy zadbać o odpowiedni kąt padania, aby regulować promienie słoneczne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...