piątek, 7 września 2018

salon ... ładny, ale czy funkcjonalny?

My home




... takie pytanie postawiła Czytelniczka Velour Home pod jednym z ostatnich postów. Bardzo się cieszę z takich pytań, bo to oznacza, że blog skłania Was do głębszych rozmyślań nad urządzaniem swoich czterech kątów. 

Pytanie czy ma być ładnie, czy raczej funkcjonalnie jest pytaniem fundamentalnym dla procesu urządzania każdej przestrzeni do mieszkania. 



Zatem ... z przyjemnością odpowiem Wam, czy uważam nasz salon za ładny i funkcjonalny :) 









Pytanie, które stało się inspiracją dla dzisiejszego postu, brzmiało:

"A ja mam takie nieśmiałe pytanie: czy ten salon jest wygodny w użytkowaniu? Wygląda wspaniale !!! i wielokrotnie zaglądam tu do Pani i czerpię inspirację, ale... czy wygodnie się siedzi na nowych fotelach klubowych? Czy cały zastęp poduszek na sofach pozwala usiąść "w całości" a nie tylko właśnie półdupkiem? czy piramidy katalogów i innych gadżetów łącznie z ogromnym wazonem z kwiatami umieszczonych na stolikach kawowych umożliwiają postawienie filiżanki/filiżanek z kawą, ewentualnie tacy z ciastem i swobodną rozmowę z gośćmi? Wszystkie dodatki są stylowe, gustowne, przepiękne tylko czy ich troszkę nie za dużo? Pozdrawiam serdecznie"





Słowo "klucz" w tym pytaniu to wygoda. Bo czy może być wygodny w użytkowaniu salon, w którym - zdaniem Czytelniczki - jest dużo dekoracji ... katalogi, ozdoby, poduszki ... ???


Moim zdaniem TAK, bo 
  • po pierwsze tych dekoracji nie ma TAK dużo, jak by mogło być, patrząc na obecne trendy w urządzaniu wnętrz  ;)
  • po drugie są one tak rozmieszczone, że absolutnie nie przeszkadzają w funkcjonalności tej przestrzeni. 
A teraz szczegóły ... zaczynamy od stolików kawowych. Przede wszystkim zwróćcie uwagę na dwa elementy. Po pierwsze powierzchnia - gdybym postawiła jeden stolik i umieściła na nim swoje ukochane dekoracje rzeczywiście przestrzeni na postawienie kubka z kawą raczej by nie było. Dlatego ja mam połączone dwa stoliki kawowe. Jest to oczywiście rozwiązanie nieco droższe (zawsze taniej wychodzi jeden, niż dwa meble ;), ale właśnie dzięki temu, mimo iż na stolikach stoją dekoracje, jest wiele wolnej przestrzeni na postawienie ... kubka z kawą ... 




Po drugie - ważny jest sposób aranżacji dekoracji na stolikach kawowych. Ja mam je pogrupowane na trzech "platformach" - taca + dwie piramidki katalogów. Dzięki temu, aby przetrzeć kurz nie ściągam po kolei każdej dekoracji, tylko ściągam je hurtem. Przetarcie stolików i ułożenie na nich z powrotem pierdółek nie zajmuje wówczas wiele czasu ... 





A co jak przyjdą goście? 

Wówczas oczywiście cała dekoracyjna aranżacja zostaje trzema ruchami przeniesiona na parapet lub na stół w jadalni, a na stolikach pojawiają się ... na przykład słodkości. Biorąc pod uwagę, że gości w taki sposób przyjmujemy od czasu do czasu, nie jest to żaden problem :)  




Kolejny ważny element aranżacji naszego salonu to równowaga w rozmieszczeniu dekoracji. O ile na stoliku kawowym i stolikach bocznych coś stoi, o tyle na pozostałych meblach jest praktycznie pusto ... 

Na komodach stoją tylko lampy, kwiaty i ...

na jednej komodzie magazyny 



 ... na drugiej komodzie skrzynka, w której trzymamy zapas świec ...



Wytarcie kurzy z takich nie zagraconych drobiazgiem przestrzeni jest błyskawiczne.

Brak dekoracji jest także na okrągłym stole, który stoi w wykuszu ...



oraz - co ma ogromne znaczenie dla funkcjonalności tego pokoju - na parapetach i na podłodze. Zwróćcie uwagę, że u mnie nie ma ani jednego lampionu na podłodze, chociaż to dekor bardzo ładny i modny. Z uwagi na fakt, że ja sama ogarniam dom (z pomocą moich chłopców), nie wyobrażam sobie sprzątania, gdybym przy odkurzaniu co chwila na podłodze musiała coś przestawiać czy przesuwać. 

Ostatnia rzecz poruszona w pytaniu Czytelniczki to poduchy ... Cóż ja osobiście nie wyobrażam sobie DOMU bez dwóch rodzajów dekoracji, pierwsze to poduszki i pledy, drugie - kwiaty. 

Oczywiście ich ilość musi być rozsądna i u nas absolutnie liczba poduszek nie przeszkadza w wygodnym siedzeniu. Ba ... nie przeszkadza także i w wygodnym leżeniu, a wręcz  baaaaardzo je umila, co widać na obrazku pt.  relaks mojej połówki w niedzielny wieczór :))))
\

I dla jasności - TO zdjęcie zrobione zostało wiele miesięcy temu, a nie na potrzeby tego postu ;) 

I jak? 
Przekonałam Was, że  ładnie i wygodnie spokojnie idzie w parze przy urządzaniu? 
Mam nadzieję, że tak, a nasz salon jest tego dowodem :) 


Miłego weekendu 
Sylwia 

24 komentarze:

  1. Twój salon jest przepiękny!
    Ja mam o wiele bardziej zagracony:-) a i tak uważam, że jest funkcjonalny:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyczny fajny salon mi się wydaje że jest bardzo funkcjonalny. Kolory bardzo stonowane ale mi się podobają. I jeść można i spać, czego więcej trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie nie przepadam za dekoracjami dlatego podoba mi się bardzo ten salon nie ma w nim takiego przepychu i wszystko wygląda bardzo schludnie i modnie w jednolitym kolorze co sprawa że wnętrze wygląda na bardzo dobrze dopasowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się nie przesadzić z kolorami; moim zdaniem wyszło ok :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie to za dużo i tak tego stoi. Ja wgl przepadam za minimalizmem nie lubię takiego przepychu czy graciarni która stoi i w zasadzie nic nie robi. Lepiej by było wyczyścić i ewentualnie jakiś regał postawić i tam wszystkie te rzeczy i ozdoby umieścić a nie rozwalone po mieszkaniu na każdej szafeczce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu do poprzednich wersji ozdóbek w tym salonie zbyt dużo nie ma. Chyba jednak nie jestem gotowa na aż tak wielki minimalizm. Lubię przytulny klimat, ale mówię zdecydowanie nie zagraconym przestrzeniom
      :)

      Usuń
  5. Podłoga bardzo ładna takie płytki chciałbym mieć do salonu. Podoba mi się wnętrze ale jakieś trochę ciemne jest mimo białych ścian. Ale styl bardzo fajny dużo szkła podoba mi się to ja lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny salon! Zazdroszczę, dopasowanie i styl mój faworyt na ten miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super salon, szkoda że mój tak nie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, na moim blogu trzymamy się reguły, że marzenia się spełniają.
      Małe kroczki, konsekwencja i cierpliwość :))))

      Usuń
  8. Sylwia. Wracam, bo mój komentarz zniknął w eterze, a bardzo chciałam wypowiedzieć się pod tym postem. Myślę sobie, że trudno jest oceniać i ustosunkować się do oceny dotyczącej tak bardzo indywidualnej kwestii, jaką jest styl domu, jego funkcjonalność, czy ilość dodatków w nim. Można dyskutować, spierać się, przytaczać argumenty, ale... ostatecznie chyba każdy przyzna, że nawet jeśli zbierze się tu setka komentujących - każdy może mieć zgoła odmienny gust! Żyjemy w pięknych czasach. Na wyciągnięcie ręki są inspiracje, światowe projekty, sklepy z dekoracjami itd. Kwestią naszego indywidualnego wyboru jest to, na co się zdecydujemy. I... z całym szacunkiem dla wszystkich "podglądających" /w tym dla mnie/, ale TYLKO domownikom powinien się ten dom podobać i wydawać funkcjonalny. Zaglądam do Ciebie od lat. W zasadzie... od początku. Widziałam Twój salon w wielu odsłonach i... muszę przyznać, że ta zdaje się być najmniej "ozdobioną":-) Nawet jeśli dla fanów minimalizmu będzie zagraconą, przegadaną, czy co tam jeszcze... - nie nawołujesz przecież do naśladowania. Pokazujesz SWOJĄ drogę do znalezienia SWOJEGO stylu. Minimalizm nigdy nie był tym, co gra w Twoim sercu. Taką stylistykę prezentują inne blogi. Wydaje mi się, że pytania, jakie stawiasz w tym poście, są z gatunku tych, na które NIE MA jednoznacznej odpowiedzi. Życzmy sobie, by każdy odnalazł swój styl i szanował tych, którzy - tak jak Ty - decydują się na pokazanie całej wyboistej drogi, jaką trzeba pokonać, by osiągnąć ten cel. Cieszmy się z tego, że dzięki takim Osobom możemy stwierdzić "o tak! to jest to!" albo "o nie! będę jednak szukać czegoś zupełnie innego!". Dziękuję, Sylwia. Za każdy post, który natchnął mnie - w jakikolwiek sposób! Jestem Tobie ogromnie wdzięczna. Pozdrawiam, Marta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super styl i do tego naprawdę ładne zdjęcia. Podoba mi się ta aranżacja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda. Wszystko do siebie pasuje. A ten szklany stół! Bajka po prostu. Sama stoję przed wyzwaniem nazwanym remontem mieszkania. Chciałabym tak wszystko pięknie połączyć jak Ty. Na razie mam wybraną kanapę tapicerowaną www.wikimeble.pl/MEBLE_TAPICEROWANE/SOFY_KANAPY Myślicie że to dobry pomysł żeby aranżacje zaczynać od kanapy? Właściwie nie wiem jak zacząć. Może od doboru koloru?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe inspiracje! Ładny salon również może być funkcjonalny

    OdpowiedzUsuń
  12. Funkcjonalny i ładny salon równa się dla mnie salon z kominkiem. Widziałam w ofercie www.ignif.com/drzwiczki-kominkowe/ naprawdę wysokiej jakości wkłady kominkowe i drzwiczki. Jeśli miałabym się zdecydować to na pewno byłyby to produkty tego producenta właśnie, mają same dobre opinie a korzystają w produkcji tylko z najlepszej jakości materiałów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo bym chciała połączyć elegancki wygląd salonu z jego funkcjonalnością. Nie wiem, czy sama podołam takiemu wyzwaniu dlatego wolę zgłosić się do biura, które oferuje gotowe rozwiązania https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/salon .

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezwykle elegancki i stylowy jest ten salon.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...