wtorek, 22 stycznia 2019

wnęki w salonie ... ewolucja stylu

My home






Dzisiaj postanowiłam Wam pokazać pewną ewolucję stylu w naszym domku. 

Są to wnęki w salonie zrobione na ścianie kominkowej. Tego rodzaju zabudowa była modna, kiedy my budowaliśmy dom i, jak mi się wydaje, jest modna ciągle. Pewnie wiele osób ma u siebie coś w takim stylu. 


Jakie jest moje zdanie na temat tego rodzaju zabudowy, z perspektywy kilku lat mieszkania z takim właśnie elementem aranżacji wnętrza ..... 

Zerknijcie :) 







Kiedy wymyślałam te wnęki byłam zachwycona własnym pomysłem. Zlokalizowane tuż obok kominka zostały wykończone ciemnym marmurem, aby podkreślić ich styl i wysoką pozycję w salonie. Z biegiem lat .... i z postępującą  zmianą aranżacji naszego salonu, te wnęki stały się elementem, który coraz silniej mnie irytował. 

Co mnie irytowało najbardziej? 
Sposób ich aranżacji, który zgodnie z przyjętym kanonem powinien bazować na luźno ustawionych dekoracjach, czyli tu wazon, tu misa, tu stosik książek .... Czyli .... mniej więcej tak ... 



Taki oto sposób aranżowania tego rodzaju półek jest uznawany za kanon i rekomendowany w większości poradników dobrego stylu we wnętrzach. Mnie jednak ten styl nie chwycił za serce i z upływem czasu coraz silniej odbierałam go jako coś nienaturalnego w normalnym domu. Luźno porozstawiane dekoracje bardziej kojarzyły mi się z eksponatami w muzeum lub ekspozycją towaru w sklepie, niż z domową atmosferą.

I ... z miesiąca na miesiąc zaczęłam wprowadzać tu korekty.

Po pierwsze "wolnostojące" dekoracje zaczęłam zamieniać na książki, które są dla mnie jednym z filarów domowej atmosfery  ... 



Po drugie zaczęłam aranżować te półki wbrew przyjętym zasadom ... 
czyli - w myśl zasad na tych półkach powinno być luźno, a u mnie z miesiąca na miesiąc zaczęło się tutaj robić coraz gęściej ... 





Po pewnym czasie uznałam, że ten kierunek aranżacji bardzo mi odpowiada i postanowiłam wypełnić te wnęki maksymalnie, także dając im ciemne tło, które zniwelowało kontrast między opaskami i wnętrzem tych wnęk.  

Jak to wyszło? 
... tak ... 




Ciemne wnętrze wnęk lepiej pasuje do pozostałych mebli w salonie, a ustawione w nich dekoracje stworzyły w naszym domu swoisty kącik osobistych wspomnień. Dużą część zgromadzonych tu dekoracji tworzą nasze rodzinne pamiątki - kalendarze sprzed lat, albumy ze zdjęciami, kamienie przywiezione przez dzieci z wycieczek szkolnych, jakieś figurki, do których mam sentyment ... 

Czy tak zostanie na dłużej ... 
Nie wiem. 
Ale wiem, że wersja z wypełnionymi "po brzegi" półkami bardziej mi się podoba niż wersja zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami stylu. Jest bardziej domowa i nasza ... Półki z luźno ustawionymi dekoracjami pozostawiam sklepom, które powinny dbać o odpowiednią ekspozycję towaru. Ja wolę moją prywatną graciarnię, chociaż co należy przyznać ... wycieranie tutaj kurzy do łatwych zadań nie należy :) 

Dlatego ja tu sprzątam ... od czasu do czasu ... nie musi być wszędzie błysk, prawda? 

Ps. w kolejce do publikacji już stoi post poświęcony nowości w naszym  salonie .... Nowości o sporych rozmiarach - 90x90 cm :) 

Ściskam 
Sylwia 

28 komentarzy:

  1. Masz rację wolne miejsca zostawiamy witrynom sklepowym.Bystrym okiem spojrzałam na moje witryny,czas je zapełnić,ścisnąć filiżanki w witrynie kuchennej ,włożyć książki kuchenne i inne przydasie.Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Wooow, wygląda bardzo elegancko i ekstrawagancko zarazem. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej , hej :) moim zdaniem w tej ostatniej aranzacji duza robote robi ciemne tlo , marmur zostal wyciszony i uspokojony ....ale znajac Ciebie hahaha za jakis czas ..hahah i tu sie juz chichram glosno :))) Buziakuje serdecznie :))
    Ps. i naliczylam 3 lustra kominkowe noo :)))
    Ps.2 u siebie tez cos tam , cos tam grzebiemy przy kominku :)) no i lustra tez poszukuje :)
    Buziole

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciemne tło to strzał w dziesiątkę. Teraz nie widać takiego dużego kontrastu z marmurem. Lubię dużo rzeczy na półkach jednak dla mnie osobiście troszkę za dużo, ale to wynika z tego chyba ze ja bym chciała luźniej u siebie a nie mam na to szansy :-))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujące zagospodarowanie wnęk w salonie. Szczególnie podoba mi się kominek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie zaaranżowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mi się bardzo podoba, kolor nadał charakteru a dekoracje głębi , wyszło pieknie ... dopieszczasz swój domek, brawa :):):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie to w całości wygląda. W swoim mieszkaniu też chciałbym wprowadzić nieco zmian. Co prawda jestem można powiedzieć takim minimalistom, nie lubię jak mam dużo rzeczy wokół siebie, właśnie z takich różnych ozdób i drobiazgów. Samym sposobem malowania jak widziałem na http://beton-magnat.pl/jasna-czy-ciemna-strona-mocy-ktora-sciane-pomalowac-na-ciemniejszy-kolor/ też można wprowadzić naprawdę ciekawe zmiany, które dadzą duży efekt.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawym pomysłem na zagospodarowanie wnęk są półki modułowe. Nie jest to drogie, wygląda nowocześnie i w wielu pomieszczeniach się sprawdzi. Ja rozwiązałem tak wnękę w salonie i jestem kontent z rezultatu.

    OdpowiedzUsuń
  10. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  11. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  12. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  13. wiele ciekawych treści tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zdecydowaną fanką takich wnęk.

    OdpowiedzUsuń
  16. Moją uwagę najbardziej przyciąga ten wspaniały kominek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Te wnęki tu super pasują.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam aranżacje z kominkiem

    OdpowiedzUsuń
  19. Zachwycają mnie takie wnętrza

    OdpowiedzUsuń
  20. Wnęki jak te są cały czas fajnym i modnym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Podoba mi się ta przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...